Sunday, 15 January 2012

Ajaran Yahudi Yang Telah Menjadi Ikutan Kita


Hadis rekod Nabi Muhamad:
"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.
Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar,
maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."

Antara “Barangan Buatan Yahudi” yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.

1.  Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam. Tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut Nabi Muhamad ? 



Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. Jadi kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. Makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.     Baca Selanjutnya Disini...



2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman yang baik selain susu dan madu.
Cuba tengok Yahudi,
mereka minum kopi, Starbuck.
Profesor di UK yang Yahudi kebiasaannya segelas kopi di tangan mereka.

Baca Selanjutnya di sini... 




3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan kegemaran Nabi Muhamad. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

Baca Selanjutnya Disini... 



4.   Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus,
namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans. Keburukan Makanan Fast Food dan Mi Segera



5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat, 
contohnya coke dan mi segera. 
Coke tu sangatlah beracun, 
serta sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi).






6. Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan.

Selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas. Baca Selanjutnya Disini...

Secara kesimpulannya para kafir ajen Al-Masih Dajjal ni bukan setakat melemahkan kita dari segi lain namun secara pemakanan kita jua. 

●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●


Firman Allah:
Wahai sekalian manusia!

Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik,
dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan,
kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu.
Al-Quran
Surah Al-Baqarah
Ayat 168

Firman Allah:
Dan makanlah dari rezeki yang telah diberikan Allah kepada kamu,
iaitu yang halal lagi baik dan bertakwalah kepada Allah yang kepadaNya sahaja kamu beriman.
Al-Quran
Surah Al-Maidah
Ayat 88

Firman Allah:
Oleh itu,
makanlah (wahai orang-orang yang beriman) dari apa yang telah dikurniakan Allah kepada kamu dari benda-benda yang halal lagi baik,
dan bersyukurlah akan nikmat Allah,
 jika benar kamu hanya menyembahNya semata-mata.
Al-Quran
Surah An-Nahlu
Ayat 114
 
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬●



P/s: Artikel ini telah diringkaskan dari Artikel asal Dinar-Emas.com. Trimas dan kredit kepada Dinar-Emas.com kerana memberi peluang untuk dikongsi ke dalam Naslive Pages ini. Segala apa yang dibentangkan ini adalah sebagai bahan fikir kita untuk kita renungkan, Dinar-Emas.com tidak memaksa untuk anda mempercayainya 100%, tetapi anda sendiri boleh bayangkan dan fikirkan akan kebenarannya. Semoga Bermanfaat. Mari kita lihat Artikel lain yang berkaitan :-


●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
Bahagian ke-2          : Makan Hati Ayam Bahaya?
Bahagian ke-3          : Khasiat dan Kelebihan Daging Kambing
Bahagian ke-4          : Keburukan Makanan Fast Food dan Mi Segera
Bahagian ke-5          : Fakta Menarik Minuman Coke
Bahagian ke-6          : Keburukan Kacang Soya
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬● 


Jom Klik Share... (^_^) 


>> for Naslive Pages <<

23 comments:

  1. Yahudi bermain dengan mental kita

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. (Mohd Razif)Follow sini juga

      Delete
    2. Sesama dan trimas kasih jugak atas sokongan..

      Delete
  3. tapi.. untuk daging kambing tu.. ade penjelasannya..
    memang Rasulullah saw makan daging kambing.. tapi kita kena lihat juga.. cara org arab masak kambing.. mereka panggang daging kambing dan letak miyak zaitun lagi (minyak zaitun kaya dengan lemak yang bagus untuk mengurangkan kolesterol.. jadi daging kambing yang dimakan kurang kolesterol..

    tapi cara kita memasak di malaysia.. kambing dihidangkan biasanya dalam bentuk kari.. memang sangat2lah tinggi kolesterol..

    ReplyDelete
  4. lagipun minyak zaitun yang baik tuh di Malaysia....mahal.

    ReplyDelete
  5. salam harap semua umat islam di malaysia yg membaca atikal ini,sampai2lah pada sahabat2 kita yg tak ada kesempatan tuk membaca aktikal ni..

    ReplyDelete
  6. terima kasih, maklumat yg sgt bermenafaaf..

    ReplyDelete
  7. soya bean, tumbuhan yg dijadikan oleh Allah..Allah xkan jadikan satu benda itu jika tiada manfaat/kebaikan..pada aku soya bean xsalah..mgkin klu import nyer dah di formulated..

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. minta maaf yer... bukan nak cari gaduh ;D

      tetapi kamu ni golongan mana?? kristian atau yahudi?? sbb yahudi x percaya pada jesus.. jadi mcm mana boleh mereka ''terpilih''.... kenapa tidak umat kamu?? setahu saya... islam juga percaya pada jesus tapi dalam perspektif lain la... jadi kamu nie golongan mana?

      Delete
  9. Kasihan pula korang ni. Sangat kasihan kerana tidak mengetahui kebenaran. Pada akhir zaman, dajjal akan dikalahkan oleh Isa Al-Masih, (Yesus).

    Yahudi adalah umat pilihan-Nya. Melalui Abaraham, Dia akan memberkati seluruh umat di dunia ini. Siapa yang percaya kepada Yesus akan selamat dan sesiapa yang tidak percaya, maka nerakalah destinasinya.

    Peace no war. Sesiapa yang suka bergaduh, adalah kawan iblis. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. minta maaf yer... bukan nak cari gaduh ;D

      tetapi kamu ni golongan mana?? kristian atau yahudi?? sbb yahudi x percaya pada jesus.. jadi mcm mana boleh mereka ''terpilih''.... kenapa tidak umat kamu?? setahu saya... islam juga percaya pada jesus tapi dalam perspektif lain la... jadi kamu nie golongan mana?

      Delete
  10. Semoga Alah memberikan kesejahteraan kepada kita semua. (Tolong semua apabila baca Nabi Muhammad SAW bagi yang mendengar hendaklah jawab SAW juga) Ok tuan-tuan dan puan-puan, sabar semua. Sebab itu sabar sebahagian dari iman. Semua makanan dan minuman adalah baik kecuali yang diharamkan oleh Allah SWT dan ditegah oleh Nabi Muhammad SAW. Makanlah makanan dan minuman yang tidak diharamkan dan ditegah. Kopi baik, teh pun baik, air soya baik, air masak pun baik, dari sumber yang halal yang terbaik. Kambing baik, lembu baik, ayam baik, burung merpati pun baik, yang disembelih dgn nama Allah SWT yang terbaik. semuanya baik, ikut Sunnah itu yang terbaik. Makan dengan menyebut nama Allah SWT, dengan tangan kanan, makan ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang itu yang terbaik. Sahabat sekelian, sudahkah anda menunaikan solat wajib. Solat adalah tiang agama. Itu yang terbaik pada ketika ini. Itu yang pertama di soal pada hari pembalasan kelak. jadi solatlah dulu. selepas itu fikirlah, adakah anda dah melaksanakan rukun Islam yang lain. Jika belum, lakukanlah. Semua yang halal dimakan atau diminum akan jadi baik jika kita mulaikan dengan nama Allah SWT. Ini juga di panggil Ibadah selepas ibadah wajib yang lain. Maklum

    ReplyDelete
  11. Berhujah menggunakan ayat-ayat suci tapi adakah diri tu betul2 beriman sembang jer lebih

    ReplyDelete
  12. sapa kata kita digalakkan mkn mcd,mi segera n minum coke???

    ReplyDelete
  13. sbaiknye admin spatutnye lihat dri sgala aspek dn bukan merujuk dari aspek2 ttntu sje...stiap prkara itu ada baik dan buruknya...setiap kesilapan itu adalah daripada kta sendiri dan tidak spatutnya mnuduh phak2 tertentu mghasut kta melakukannya...kta ada akal dan fikiran yg diberikan oleh Allah,supaya kta mnggunakanya untuk bfikir bkan untuk mndengar apa yang dikatakan oleh org shaja.

    ReplyDelete
  14. nak tanya sikit. berkenaan fakta2 yg lain tu boleh saya terima tapi bab kopi tu, musykillah. betul ke nabi suka minum kopi? kalau bab madu, habbatus sauda', tamar, delima, buah tin semuanya ada sandaran masing2. ada diceritakan dalam quran, dalam hadis, kisah hidup nabi dan sebagainya tapi bab kopi ni saya tak pernah lagi dengar yg mengatakan nabi suka minum kopi atau bercerita tentang kebaikan kopi. mungkin fakta ni sengaja diadakan disebabkan perniagaan pelbagai jenis minuman kopi pada masa sekarang. sama seperti amerika yg membuat propaganda mengenai kebaikan soya kerana mereka merupakan pengeluar soya terbesar di dunia. harap ada sesiapa di sini yang boleh berikan maklumat mengenai nabi yang suka minum kopi. - sekadar ingin kepastian

    ReplyDelete
  15. The mobile users to smoothly switch between several different town and complete Twenty match each.
    Unlike the board game however at some of criminal case cheat
    the properties of the best possible features to the market is Dungeon Crawler, similar to the next level.
    But as you go deal, this application on an Akamai server, allowing
    you to spend some money.

    ReplyDelete
  16. Semua makanan ada baik buruknya. Bergantung kepada kuantiti yang kita ambil.

    ReplyDelete

Jom support entri and blog nie dengan tinggalkan komen korang.. (^_^)