Thursday, 16 August 2012

Labah-labah Bersarang Dalam Telinga Wanita


Kita biasa mendengar atau terbaca kisah manusia termakan atau tertelan labah-labah ketika tidur. Namun, lain pula kisah di China, bila seekor labah-labah didapati 'menghuni' di dalam telinga seorang wanita yang mahu dikenali sebagai Lee selama lima hari. Labah-labah itu dipercayai masuk ke dalam telinga wanita itu ketika dia sedang tidur.

Awalnya, Lee tidak menyedari, ada seekor labah-labah di dalam telinganya, hinggalah dia mengadu rasa gatal yang luar biasa di dalam telingannya, dan memutuskan memeriksanya ke Rumah Sakit Pusat Changsha, Cina. Pemeriksaan Sheng mendapati, seekor labah-labah kecil bermata empat dan berbulu bersembunyi di dalam lubang telinga wanita itu.

Wanita itu bernasib baik kerana dia tidak cuba menggaru telinganya yang boleh menyebabkan labah-labah itu menggigit atau masuk lebih jauh lagi ke dalam lubang telinganya. Sheng berkata, pada mulanya dia dan pasukan perubatan merancang untuk mengeluarkan serangga berbisa itu menggunakan penyepit kecil, namun mereka membatalkan hasrat itu kerana khuatir labah-labah terbabit akan menyengat pesakit.

Sebaliknya, Sheng memasukkan air garam ke dalam telinga wanita itu dan menunggu labah-labah tersebut keluar dengan sendirinya. Walau demikian, proses itu terasa sangat menyakitkan bagi Lee, dilaporkan ia berteriak dan nyaris menangis ketika labah-labah itu merangkak keluar dari dalam telinganya. Dia bernasib baik kerana tiada telur labah-labah ditemui di dalam telinganya.
Sumber : Utusan

1 comment:

  1. Their only concern was having a strong character for the story.

    If you choose to simply relax and enjoy your vacation it is good - leave your life changes,
    the better. There was minor argument about American soldiers being involved.


    Here is my blog post - free clash of clans gems

    ReplyDelete

Jom support entri and blog nie dengan tinggalkan komen korang.. (^_^)